måndag, mars 31, 2014

Listan

Soligt Drumsö
 
Jag skulle ju uppdatera gravidlistan med jämna mellanrum, men det har inte skett så mycket förändringar sedan senast så det är inte så spännande. I och för sig helt positivt att inte mycket har förändrats eftersom det mest handlar om krämpor.

Status nu med 32 fulla veckor:
Halsbränna: Nu och då.
Ryggbesvär: Nej inget farligt, men märker att jag måste akta att inte svanka för mycket nu när magen börjar väga mera.
Bäckenbesvär: Nej.
Ligamentsmärtor: Nej.
Foglossning: Nej.
Muskel- och vadkramper: Nej
Åderbråck: Nej.
Hemorrojder: Nej.
Nästäppa: Jo, fortfarande, så gott som konstant.
Urinvägsinfektion: Nej.
Känsligt tandkött: Kanske lite känsligare jo.
Bättre hy och hår: Inte som jag märkt av.
Illamående: Nej.
Ömma bröst: Inte för tillfället.
Viktökning: Ca 5-6 kg hittills.
Trötthet: Mera tupplurer krävs jo, och så går jag gärna tidigt i säng.
Upp och ner i humöret: Har på sista tiden varit lite deppigare än vanligt.
Strimmor på magen: Nej, smörjer fortfarande frenetiskt.
Putande navel: Nej.
Svullnader: Nej.
Yrsel: Jo, ser stjärnor ibland, men det gör jag som icke-gravid också, lågt blodtryck. 
Förhöjd kroppstemperatur: Inte som jag är medveten om.
Blodbrist/järnbrist: Nej, hemoglobinet fortfarande ok. Har börjat äta järn sporadiskt.
Sammandragningar: Jo, förekommer dagligen.
Sömnproblem: Vaknar ofta på morgonnatten och får inte sömn mera.
Konstigt matbehov: Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar