onsdag, mars 26, 2014

Superkvinnan

Här kan ni läsa (en del av) en artikel om min vän Mickus som finns i nyaste Forum.

Mickus är otroligt driftig och duktig på vad hon gör. Om det är nån som kan sälja sand i Sahara eller is åt pingviner så är det hon!

Fin artikel, men VARFÖR skall det alltid beskrivas vad kvinnor har på sig? "Michaela von Wendt anländer till  intervjun i ett par mockastövlar med röda sulor". Jämför med den här artikeln om Catharina Stackelberg, som blev vald till årets businesskvinna förra året. "Bisnesnainen vihtyy farkuissa". Är det relevant och brukar man beskriva vad män har på sig i liknande artiklar?

2 kommentarer:

  1. Tack för de fina orden <3 bra point om klädseln, det reagerade jag inte på (fast jag annars brukar predika om samma).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom ihåg att vi diskuterade Stackelberg artikeln i tiderna, därför reagerade jag nu. :)

      Men så har nog samma tidning (Nr.1/2014) beskrivit Linus Torvalds klädsel också:
      "Torvalds är ledigt klädd i en gratis reklam t-tröja som han fått på en av de otaliga konferenser som han deltagit i."

      Radera