söndag, mars 23, 2014

Sälja eller skänka?

Idag har jag gått igenom diverse påsar och lådor från källaren och gömda i lägenheten. En hel del slängdes bort, men ändå blev vi kvar med en massa grejor, främst kläder, skor, lite köksgrejor och väskor. Nu är då frågan om man skall orka sälja på loppis (självbetjäningsloppis) eller bara föra till Fida eller Emmaus (visst tar dom emot kläder)? Det mesta är Benetton, Peak och Mexx - allt HM och VeroModa slängde jag direkt. Vad tror ni, om ett bord för två veckor kostar 60€ på t.ex. Oranssitori på Drumsö, är det vär det? Kan man få över 60€ för helt okej grejer? 
H. En som aldrig sålt något på loppis..



7 kommentarer:

  1. Jag hade ett bord i en vecka här i Åbo (tror de va 45 € /vecka) och jag hade kanske en ikea kass som var fylld. Fick långt över 45€ så jag tror nog du får en fin slant för det du har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det låter ju bra!:) Hur skall man prissätta grejerna, måst kanske jämföra med andra bord där. Men vad kostar ett par stövlar eller en ylletröja på loppis ungefär?

      Radera
    2. Jag har alltid hållit mig under 10 € (gammal vinterjacka i bra skick fick jag sålt för 15 €) och då går nog det mesta åt. Lycka till!

      Radera
  2. Lönar sig absolut! Då jag var hemma med O, sålde jag bort en massa kläder på Oranssitori. Hade då bord bara en vecka och det räckte bra.Beror ju lite på hur mycket grejer du har! Då man skall sälja på loppis behöver man förstås lite överlopps tid (prissätta, gå dit och ordna osv.), men det har du säkert snart då du blir ledig. Jag brukar försöka prissätta så lågt så man blir av med det ; ) Om du har någo enskilda, finare plagg, lönar det sig att sälja dem på nätet (Syrrans garderob eller huuto t.ex.) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Check, tack för bra tips! En vecka kanske räcker då, sen får resten gå till UFF. :)

      Radera
  3. Jag sålde en massa diverse stuff, mest kläder på självbetjäningsloppis Akseli i Esbo när vi flyttade och gick flera hundra på plus, så månne inte du också skulle göra det! Billiga priser och fixa till bordet under veckan så säljer det bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Axeli kollade jag faktiskt också på och det har jag hört att är populärt. Bara lite långt borta för att åka o fixa till bordet varje dag. Men dom har faktiskt en tjänst där dom fixar allt- prissättning, organisering av bordet och bortkastning av resten när tiden är över, det skulle också vara rätt så praktiskt!

      Radera