fredag, mars 28, 2014

Veckan som gått


Min vikarie på jobbet började i måndags så nu har jag talat non-stop i en vecka känns det som. Jag har suttit brevid och pekat och förklarat. Hur lär man ut nån sitt jobb egentligen? Det går inte. Rutingrejer som följer ett mönster är ju lätt, men allt det andra, som du bara gör på ditt sätt blir svårare. Som tur verkar det vara en fiffig typ så hon får väl göra allt på sitt sätt helt enkelt.

Jag har nu två veckor och nån dag kvar på jobbet. Det känns riktigt tokigt för tillfället, jag är ju fortfarande pigg som en mört och smidig som en panter (så intalar jag mig själv åtminstone). Men jag antar att det finns en orsak till att man skall ha en ledig tid innan förlossningen, det finns fortfarande mycket att förbereda sig på, både rent praktiskt men också på ett mentalt plan. Om jag mot förmodan får tråkigt kanske jag kan hoppa in som försäljare i kaffebutiken?


6 kommentarer:

  1. Och dricka kaffe med mig : ) Men håller med om att en månad ledigt innan beräknade dagen är lite crazyt. Men man kan ju hitta på en massa roligt som man inte annars hinner med : ) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåjo, jag har absolut tänkt hänga med dig och pojkarna i parken och sola i vårsolen! :) Kram

      Radera
  2. Jag finns också tillgänglig för kaffedejter :) Kanske vi inleder stickskolan då? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo absolut, det låter bra! :) Jag har t.o.m skaffat stickor och garn nu! :) (fast tror jag köpte strumstickor i nr.4, måst kanske ha såna långa istället?)

      Radera
    2. Jag har alltså också ett par såna runda som sitter ihop :)

      Radera
  3. Runda som sitter ihop duger bra :)

    SvaraRadera