onsdag, april 09, 2014

Kalaskulan

Bojojojjoiing, som min föredetta modersmålslärare skulle säga. Varifrån kom den kulan? 

Inne i vecka 34 nu.
Den här veckan har jag mått betydligt bättre. Fast jag inte kan röra på mig så mycket utan att det spänner mår jag åtminstone inte lika illa längre. Mitt blodtryck har varit vääldigt lågt, så världen snurrar runt ibland, men lågt blodtryck lär inte ska vara farligt. Och även om jag känner mig klumpig som en flodhäst så är jag ändå glad över att jag inte är helt överdrivet stor ännu. Enligt diverse appar så skall bebisen nu väga ca. 2,3 kg och vara ca. 46 cm. lång. Jag är fortfarande 161,5 cm lång, har gått upp 6 kg och tappat min rumpa (!).

8 kommentarer:

  1. Den förändrade tyngdpunkten gör ju att man inte använder bakens muskler som vanligt =mindre rumpa. Men den går lätt att träna upp igen :) och vad skönt att du sluppit gå upp så mycket i vikt. Tyckte det var superjobbigt att gå upp 12 respektive nästan 20kg! Trots att jag gjorde mitt bästa för att röra på mig och äta bra. Men så har ju nog allt försvunnit (8kg redan på bb) av sig själv rätt fort igen så kroppen vet tydligen vad den behöver. Och alla fungerar vi ju olika.

    Fin är du och magen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju naturligt att musklerna försvinner då man inte rör på sig :) Jag kunde ju ha tränat lite mera nu under graviditeten, vet ju inte hur länge det tar sen innan jag kan börja göra det igen efteråt. Men orkar inte stressa över det just nu :)

      Radera
  2. Fin mage!! Min rumpa försvann först efter graviditeten. I.o.m. amningen så har både kilon och rumpa så småningom försvunnit. Min rumpa har aldrig varit så här platt :( Men jag få väl skylla mig själv som inte tränat typ alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag antar att det inte stannar här heller, den växer ju precis inte av att sitta i soffan hela dagarna :D Men hoppas man har annat att tänka på sen än rumpproblem :)

      Radera
  3. Åååå, vad härlig mage! Kom nu lilla bebis, jag vill krama, hålla, pussa, sköta om dig!! :) Otålig "moster" här :)
    Jag himlar alltid med ögonen då jag ser videon eller foton från tiden efter att pojkarna föddes, som är taget bakom mig - byxorna hänger som lökapöksyn i rumpan då det finns inget att fylla ut dem med... Och så kommer jag ihåg att mina lårmuskler försvann också... Weird...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måst kanske köpa en sån där step-maskin från TV-shop så jag kan stå o trampa framför TV:n? :D
      Jaa, sju veckor känns ju eevighetslångt att vänta ännu, men det går nog säkert snabbt nu. Ju mer babyprylar hemmet börjar fyllas av destu mer börjar vi längta! :)

      Radera
  4. Svar
    1. Tack! Tror jag kommer att sakna den när den försvinner.

      Radera