måndag, februari 17, 2014

Små små skor

Små små skor till det lilla undret. Tänk vad man kan få till stånd när inspirationen slår en. Jag är faktiskt ingen höjdare på att virka, sticka har jag inte gjort sedan högstadiet (lågstadiet?), men med hjälp av youtube och lite bloggar så gick det fint. Lite olika stora blev de men det hör väl till när det är hemgjort? Knappar skulle det också vara på spännena, men så långt orkade jag inte. Jag undrar om jag skulle våga mig på ett par miniconversen också, som Evis virkade för ett tag sedan.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! :)
      Mönstret hittade jag här om du också får inspiration: http://crochetamigurumi.blogg.se/2011/november/monster-pa-virkade-babyskor.html

      Radera
  2. Do it! Det var inte svårt alls. Dessutom blev de ju så fina att man dog lite. Googla mönstret, tror det fanns på Drops design. Om du inte hittar det kan jag leta fram det åt dig! :) Härligt med pyssel! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset om Drops design! Det hade jag helt missat. Det fanns också ett mönster på conversetossor i länken jag nämnde i förra kommentaren, lite annorlunda men nästan lika.
      Den här koftan är jag också lite sugen på att testa :)
      http://mestvirkat.blogspot.fi/2012/03/monster-till-estellekoftan.html

      Radera