måndag, oktober 18, 2010

Om att hålla tyst

Imorgon  skall jag gå på ett viktigt möte istället för min chef, jag är lite nervös redan idag. Dels för att jag inte riktigt är insatt i ämnet och dels för att jag är rädd för att göra bort mig. Jag planerar att köra enligt principen ”Bättre hålla käft och låta alla andra tro att du är dum än att öppna munnen och bevisa det”.Som tur finns det alltid nödlösningen ”Det var en mycket bra fråga, låt mig återkomma imorgon när jag tagit reda på svaret/diskuterat med vår expert”. Det måste väl finnas någon ”handbok för politiker” där man kunde hitta flera svar som låter smarta, men som inte betyder någonting, om man får frågor som man inte förstår?

Nu skall jag ändå glömma bort nervositeten för ikväll väntar tapas och tjejsnack med Linn, oj vad jag saknat!

1 kommentar: