onsdag, oktober 06, 2010

Mitt år

Okej, här är en liten inblick i min hjärna. Gå först och läs Mamis inlägg här. Vi talar alltså om hur människor ser årstiderna, eller årets gång i sitt huvud. Här är min syn på saken. Jag tror att jag sett någon bild någonstans i dagis på årstiderna, och sedan dess sitter det kvar. Av någon anledning går de motsols, och den här bilden är egentligen en dålig skiss, men den ger en idé. Jag höll på att slå sönder min mac redan när jag försökte få till stånd detta konstverk, så något finare blir det ej. Tadaa!



Nån dag skall jag också visa hur jag ser siffrorna i mitt huvud, men det tar vi en annan gång...

4 kommentarer:

  1. fasligt intressant! Tänk att du kan se julen såpass på sidan medan min jul är nästan högst upp. Tack för den!

    SvaraRadera
  2. Det där är på riktigt intressant, jag läste om det en tid sedan, att hur olika folk ser på siffror och då t.ex. årstider. Mina årstider är i lineär format, på rad... linjen/raden har olika spänning på olika punkter.
    Siffrorna har jag också på en linje, men linjen får annorlunda inriktning och spänning om man talar om pengasiffror. Det går inte riktigt att förklara.... jag ser linjen i huvudet och de olika siffrorna har olika värde, olika betoning, beroende på vad det är för siffror man talar om... if that made any sense, :).

    Ta o läs om synesthesia, det ger en inblick i fenomenet, även om de flesta människor inte har "syndromet" i sig, men som sagt, det är en intressant inblick i hur olika man kan se på saker o ting, :).

    SvaraRadera
  3. Men Hannah, vad händer med din linjära årsmodell efter att året tar slut? Hoppar det av sig själv tillbaka till början? Du måste också göra en bild och beskriva! :)
    Jag har också olika linjer av siffror, beroende på om det är pengar eller t.ex. ålder som det är fråga om. Mycket intressant indeed! :)

    SvaraRadera
  4. Nejnej, du tänker ju helt fel ju! :D Ska nångång rita mitt år, d ee mer en kvadrat. Å så har ja systm för siffror och veckor oxå! väldigt intressant dehär!!

    SvaraRadera