onsdag, januari 01, 2014

Listan 2013

I väntan på den riktiga årsresumén kommer årslistan 2013.


Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Jag gifte mig och blev gravid!

Genomdrev du någon stor förändring?
Se föregående svar, böt dessutom efternamn, det är väl en stor förändring?

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo! Johanna, Pia och Linn bland andra.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
9.2, vår bröllopsdag.

Dog någon som stod dig nära?
Nej

Vilka länder besökte du?
Costa Rica, Tyskland, Estland, Italien, Frankrike och Spanien.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få bli fru, och gravid.

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014?
Lite snö kanske?

Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat. Och åkt mer slalom förra vintern.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slöat.

Favoritprogram på TV
Det här året har det varit Modern Family, Rillit huurussa, How I Met Your Mother, New Girl och så Greys Anatomy förstås.

Bästa boken du läste i år?
Har faktiskt läst ganska dåligt. Men Livet Efter Dig av Jojo Moyes var bra!

Största musikaliska upptäckten?
Håkan Hellström!

Vad var din största framgång på jobbet 2013?
Tyvärr inte så stora karriärmässiga framgångar det här året.

Din största framgång på det privata planet?
Jag har ju gift mig!

Största misstaget?
Måste ha förträngt det.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare skulle jag nog säga. Det har hänt så mycket fint år 2013!

Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllop och resor. Välspenderade pengar!

Något du önskade dig och fick?
Ett fint bröllop, underbar bröllopsresa plus en varm och lång sommar.

Något du önskade dig och inte fick?
En häst, fred på jorden och en segelbåt.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
På den riktiga dagen var vi ute och åt på Ask med Samuli. Senare ordnade vi fest för mina vänner hemma hos oss.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det var nog ganska fint som det var faktiskt.


Vad fick dig att må bra?
Började dansa salsa på hösten, det var skoj!

De bästa nya människorna du träffade?
Måste vara den tråkigaste människan, men har jag träffat några nya människor i år? 


Högsta önskan just nu?
Att allt är bra med knyttet i magen

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker vara positivare, snällare, gladare, allt på en gång!
             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar