måndag, januari 03, 2011

Året 2010, del ett

Jag kör också en årskrönika, okej! Här kommer först halvan, del två kan ni vänta er inom kort.

Det var ett år med mycket glädje, sprudlande energi, mycket frustration, allt för mycket depp, mycket skratt, lyckade resor och många långa fester.



Januari
Året 2010 inleddes i Borgå i goda vänners lag

Det var mycket matfokuserat i Januari, vi gick på pastakurs och började bojkotta e-medel.

Jag bytte team inom samma företag, fick nya kollegor och nya uppgifter. Här verkade jag fortfarande positiv.


Februari
Vändagen spenderade vi på isen

A&J ordnade förlovningsbruch

Vi ordnade tjejkväll, spelkväll och så var det mycket OS.

Mars
Jag blev faster till lilla Spaceman


Den nya delikatessen öppnade, vi festade på Apollo och bakade örfilar och vi firade Kusinens 30-årsfest.

Så åkte vi upp till Ylläs med C&L, det var otroligt fint!



April

Det var mera tjejmiddagar och spelkvällar. Påsken spenderades i stan med föräldrarna på besök
Jag spontanshoppade flygbiljetter till Chamonix och hälsade på vännerna där

Under resan fick en vulkan utbrott och mitt flyg inställt. Ja inte bara mitt, ALLA flyg i så gott som hela Europa blev inställda. Jag fick hitta på en alternativ rutt hem och S agerade resebyrå. Hemresan beskrivs här. 
Jag kom hem lagom till ett vackert bröllop, kusinen Matti och hans Jenny (som har börjat blogga här)

Maj
Vi firade Valborg med brunch hos Emma och Peter, en sväng via Kajsaniemi och jatkon hemma hos oss.
 Vår gudson fick ett namn, det blev mycket varmt och vi åt frukost ute den 15 maj. Maj bjöd också på piqnic i Hesperiaparken och grillning i Grankulla.
Jag och Cilla gick på inspektorskifte
och så ordnades det möhippa åt Johanna.

Juni
Crema öppnade dörrarna till sin nya butik. Övrigt så var juni all about Italy!
Dit åkte vi till midsommar med ett helt patrask partyglada människor.

2 kommentarer:

  1. Good old times! ja saknar Italien..

    SvaraRadera
  2. Joo, jag också! Vi har nog hunnit med ganska mycket när man börjar titta efter vad som hänt under året. :)

    SvaraRadera