tisdag, januari 04, 2011

Året 2010, del två

Okej nu kommer resten av året

Juli
Det var riktigt varmt och vi spenderade många kvällar efter jobbet på Hietsun.
En helg ställde våra goda vänner J&A till med bröllop, varmt och ljuvligt!
Den 21 var det kräftpremiär på Boathouse
Sen åkte vi på nästa bröllop till Vammala


Augusti

Augusti inleddes med två stycken kräftskivor, en i Hyvinge och en i Bromarv. Sedan fick vi äntligen semester, jag köpte en ny bil och vi och flydde norrut.

Det var lungna och vackra kvällar.
Så gick vi på ett till bröllop, den här gången i Kokkola
Efter bröllopet åkte vi söderut igen, S hade nämligen en keikka med sitt nya band.
I augisti hann jag även fira min födelsedag och gick dagen till ära på U2 konsert.

September
Jag bekantade mig med Kallio och upptäckte nya pärlor.
Vi åkte upp till Kokkola för bröllop nr.5. Jannike var otroligt vacker, och brudvalsen var toppen!

Vi firade femårsdag och såg Svansjön
Min franska kompis kom på besök och vi turistade lite grann.

Oktober
Vi såg Fork på Svenska Teatern och Wicked på Stadsteatern.
Jag gick på Elle style Awards med flickorna.
Vi ordnade en tapaskväll hos oss
Och så gick jag på Halloweenparty
November
Vi gick på fancyt inflyttningsparty på Fabriksgatan och festade på Casa.
Jag var nuförtiden nöjd på söndagskvällar som annars betydde ångest, men nu njöt jag av Dance.
Jag gick på några intervjuver som jag aldrig hörde nåt av.
Vi blev faddrar för vårt andra fadderbarn Alex.
Så det bästa, jag åkte till Dubai för att hälsa på Annina, och det var alldeles underbart!

När jag kom tillbaka blev det så kallt och snöigt att vi kunde inleda skidsäsongen

December
Linn och Frank tog med mig på Bloggala.
Mamma och pappa hälsade på, vi frukostade på Kämp och åt middag hemma hos oss.
Slutet av december var mest jobb jobb och jobb. Några julfester och så en snabbsväng upp till Kokkola för julfirandet.
Jag dekorerade äppelträdet
Vi var 15 stycken runt julbordet

När jag kom hem igen var det slutspurt på jobbet i mellandagarna. Och så var vi redan inne i 2011.
Det var mitt år det. Ganska mycket skoj har vi hunnit med!

Men det har också varit ett deppigt år, jag har varit ledsen allt för ofta. Det skall vi ändra på nu. Jag känner igen mig i Skruttets skriverier. Hon skriver så bra, bland annat så här:
"hade en sån angst krypande under skinnet igen under v-slutet. ett sånt där kryp klätt med lite olust, rädsla för att allt blir fel, frågetecken med vad jag vill göra, hur jag vill leva, borde göra, vad och hur andra gör och vill att jag ska göra och vara, om jag lever mitt liv eller nåt annat, en skvätt sorgsenhet blandat med osäkerhet och en gnutta dålig självkänsla."
Det där kunde ha varit mina egna ord, just så känns det nu! Jag vill få mera till stånd det här året, ändra på saker som jag inte lyckats ändra på. Sluta fundera och ta tag i saker. Lite sisu och perkele här nu!

4 kommentarer:

  1. tack för årsberättelsen, jag tycker massor om såna men lyckas inte göra en själv :) så jag läser andras!
    Jag önskar dej all perkele och fananamma som finns, men på ett bra sätt. Den där söndagsangsten är hemsk. Men samtidigt är det skrämmande att ta steget till nå nytt Eller ens veta åt vilket håll man ska stiga. Suck.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint år du haft!
    Ett steg mot förändring är nog ren att våga ställa sig själv de där frågorna. Sen är det förståss en helt annan femma att hitta svar på dem..men om man vågar söka, så hittar man nog oftast och allt har en tendens att fixa sig. Stor kram

    SvaraRadera
  3. oj, va många bröllop ni hunnit med i år! roligt med årskrönika!

    jepp, känslan är jobbig. en såndär odefinerbar sorgsenhet som mansen hittar på en massa förklaringar till men vet egentligen inte vilken som stämmer.

    kram på dig! vi kör sisu och goda tankar om oss själva detta år! är du me?

    SvaraRadera
  4. Pia: Tack för stödet! :) Jag är föresten jättenyfiken på dina 35 ord, ska själv nu gå lös med delete-knappen på mina ansökningar. Får se vad det blir!

    Johanna: Kanske man int behöver hitta alla svar, bara man tänker på frågorna. Och du har rätt, allt har en tendens att fixa sig! :) Tack!

    Skrutte: Jag är såå med!:) Det här ska bli ett bra år!

    SvaraRadera