torsdag, januari 27, 2011

Slösurfa

Sitter och tittar på lägenheter på skoj. Det är väldigt deprimerande. Efter att ha konstaterat att jag inte har råd att köpa lägenhet i Helsingfors började jag på skoj titta på priser i min galma hemstad. För en 55m2 lägenhet här så får jag ett egnahemshus där. Nästan. Och så betalar man bort skulder resten av sitt liv. Suck!
Det som är lite skoj är ändå att kolla på inredningen i husen/lägenheterna, alltså vad tänker folk på? There is some serious ugliness out there!

4 kommentarer:

  1. Det är precis vad det är, deprimerande to the max. Man undrar vem det egentligen är som har råd att köpa bostad i H:fors.

    Jag och en arbetskamrat satt och gapskrattade åt en bild från en bostadsannons. Det var så fult att det nästan var häftigt. Äsch då jag inte minns vilken kämppä det var frågan om...

    SvaraRadera
  2. Kanske vi kommer dit ut till lande med dig istället :) Där verkar vara mysigt!

    Det som är värst är nästan nyrenoverade lägenheter med gräsliga lösningar, gamla lägenheter är ju oftast fula, men om man fått chans att renovera, varför då välja neongröna köksskåp?

    SvaraRadera
  3. Något som jag reagerat på är att folk knappt orkar städa ens innan de tar bilder som de sätter ut till annonsen. Ser ju inte klokt ut ibland! I Sverige och speciellt Stockholm lär ju "homestyling" vara populärt, alltså någon som piffar upp hemmet inför försäljning för att göra det attraktivare och ev. höja priset.

    SvaraRadera
  4. En del lägnheter sku absolut behöva lite homestylig!

    SvaraRadera