söndag, april 04, 2010

Glad Påsk!

Jag väntar fortfarande på påskfeelisen (finns det någon sådan), som på julen när man har julfeelis. Men den lär inte komma i år, påsken är ju snart förbi.

Igår var det shoppingdag med mamma, projekt "hitta klänning till kusinens bröllop". Det gick riktigt bra, jag kom hem med två klänningar! Vi har ju flera bröllop på kommande i sommar var mitt resonemang.
Dagen börjades med hotellfrukost och sen bar det iväg på klänningjakt.

Samuli förbereder sig för en tung dag:


Dagens resultat


På kvällen blev det middag på Carelia, det var ungefär den enda restaurangen i stan som hade öppet på påsklördagen.

Där fick man till exempel tartarbiff eller luomu-purjolökssoppa.


Mamma och pappa är koncentrerade.


Efter middagen åkte vi ännu en sväng via rödbergen och spelade lite Gift Trap.


Jag kommer inte ihåg vem som vann, inte var det jag iallafall. Men att vinna är ju inte huvudsaken, eller?

3 kommentarer: