fredag, oktober 27, 2006

Tillbaka till medeltiden

Har inte hunnit skriva så mycket om vad vi gjort den senaste veckan pga ingen acces till datorer. Förra helgen var vi på en premiär av en snowboard-film, (premiärer finns det mycket av, ca 2 filmer i veckan). Början av veckan var det fullt upp med studier, på onsdag var vi med ca 20 andra ersamus-studenter på en medeltida middag. Restaurangen var i en by ca 15min härifrån och idén var att äta i äkta medeltida-anda. Menyn bestod av hela 8 maträtter, (påsotd de) vet inte riktigt om man kan kalla alla rätter för mat.. =/ Idén var dock lustig och servitörerna hade också en liten show där de berättade hur det gick till förr.
Snart är det veckoslut och jag har inga planer för helgen (!), jag borde antagligen studera lite mera nu eftersom Samuli kommer och hälsa på mig nästa vecka och då tänker jag minsann inte studera! :)





Ville och jag gnagar på köttbitar
















Mums! Soppa...












Ville fick äran att portionera (lata servitörer...?)






















Pekka äter sauerkraut (med händerna naturligtvis!)






























Mina datorproblem verkar inte ha ett slut… Jag ringde datanördarna på måndag och utan förklaring eller ursäkt så gav de mig bara en ny tid och lovade komma hämta min dator på onsdag istället.. Onsdag kom och gick och ingen uppenbarade sig. Nu har jag redan spenderat två hela dagar med att vänta på att de skall komma och plocha upp datorn. Tre veckor har datorn varit kaputt. Inget händer... Jag skulle kanske förstå ”mañana” problemet om dethär var spanien..Men här borde saker ändå funka helt okej.. Nåja, min snälla pojkvän har också engagerat sig i projektet och försökt fixa saken från finland. HP människorna i Finland verkar inte heller ha så mycket intresse i att hjälpa mig men som tur har vi Stockmann! Problemet löses med att Samuli går och köper en ny dator som han tar med sig när han kommer hit nästa vecka och så returnerar han min trasiga dator till Stocka och får pengarna tillbaka.. Problem solved!

3 kommentarer:

  1. Imorogon kommer jag dit med datorn, hurra! Och alla andra kommer också ihåg att alltid köpa sina varor från farbror Stockmann, det lönar sig definitivt :-)

    Puss,
    Samuli

    SvaraRadera
  2. snokat runt lite. Va underbara bilder du har. :) ser superskoj ut. sköt om dej.

    Kramis, Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Lever du ännu? Ni ser ut att ha roligt, bortsett från dina datorproblem.. men dom e väl fixade nu ;) Ha de bra o sköt om dig!

    Kram, Emma

    SvaraRadera