fredag, oktober 06, 2006

Snö!!

Titta det snöar!


Idag är det fredag och jag har varit här redan i två veckor, tiden går väldligt snabbt här. Men det är bara bra, så får man inte tråkigt. :)
Denhär veckan har vi haft lite sämre väder, temperaturen sjönk från 23 till 10 natten mellan måndag och tisdag. På tisdag och onsdag regnade det men det betydde att det snöade uppe i bergen! Så nu redan kan man se vita bergstoppar! :) Det kommer antagligen att smälta bort ännu, men jag blev otroligt glad på torsdagmorgon när jag vaknade och tittade ut och såg snön.
(Bild:Jenny från Sverige och jag äter köttbullar)
På onsdagen åkte vi till Ikea (igen!) men vi skulle kolla in ett köpcenter som ligger precis brevid Ikea. Denhär gången åt vi köttbullar till luch där och de smakade faktist lika som i Finland, ingen egen lokal version (som Emma och Peter hade råkat ut för.. :) ) På kvällen hade några finnar beställt bord i en ”hytte” en liten väg upp i bergen. Jättemysig stuga med bara österrikisk mat (5 olika sorters schnitzlar...).

(bild: finnar uppe vid Buzihütte)



Igår på torsdagen hade studentkåren på uni ordnat en barrunda för nya studenter för att visa oss de olika barerna här. Jag orkade inte med så många utan gick hem och sova istället.. men de andra kom ganska rödögda till introföreläsningen imorse.
Jag träffade min ”buddy” här i början av veckan, men vi har tyvärr inte haft tid att träffas efter det. Nu känns de också lite onödigt med en buddy då jag redan varit här i två veckor och inte har så mycket frågor mera. Jag skulle ha haft mera ”nytta” av buddyn i början när jag kom hit. Men hon kan säkert visa mig runt i Innsbruck och hitta ställen jag annars inte skulle gå till.

3 kommentarer:

  1. Va bra att dina köttbullar va goda ;) har int ännu heller lärt mig o dricka öl, de blir mest drinkar! Fast ja har hittat någo som liknar breezers i butiken så de dricker ja ibland...

    Kramis, Emma

    SvaraRadera
  2. Oj så snyggt det ser ut med bergen där! Nu fick jag lust att fara och skida!:-) Här är det höst...blaj! Sköt om dig och stooor kram!!

    /Cilla

    SvaraRadera
  3. Todettiin tässä illan ratoksi, että mä olen täydellinen valokuvattava. Siis joka kuvassa olen helvetin magee ja viilee, sekä kaikenlisäksi fiksun ja hyvännäköinen.

    T:Jäsen A

    SvaraRadera