onsdag, oktober 04, 2006

första föreläsningarna

Igår gick jag på min första inroduktionsföreläsning, eller egentligen på tre stycken. Min läseordning ser nu ut så att jag har en föreläsning och två stycken seminarien på tisdag. Alltså tisdagar från 8.00-17.00, resten av veckan ledig! Ända fram till december, då börjar en blockkurs som är en intensivkurs och går flera gånger i veckan.
Kurserna här är antingen blockkurser som går intensivt över några veckor eller sa går de fem timmar i veckan hela terminen.

Idag skall jag gå och anmäla mig till några danskurser på sport-uni. Det är inte helt lätt det heller. Först måste jag cykla ut till sport-uni som ligger vid flygfältet för att hämta ett ”plats-kort”. På platskortet står sedan en tid som jag får komma dit pånytt och anmäla mig till kurserna... varför göra det lätt när det kan vara svårt?

Igår var jag med en dansk flicka, Tina, och kollade på en gymnastikförening här i Innsbruck och deras träningar. Vi skall nu börja träna redskapsgymnastik (!) två gånger i veckan med dem. :) Får se hur det går, jag har säkert inte gjort en kullerbytta eller hoppat på en trampolin sedan jag flyttade till Helsingfors. :) Men det skall bli kul!
Utöver det funderade vi med en österrikisk flicka på att börja träna fotboll igen också. :) De har ett flicklag som tränar på sport-uni också där vi kunde gå med, men jag tror det blir lite för mycket program för mig...

Snart håller jag verkligen på att tappa nerverna med att inte ha internet hemma, man kan inte ha kontakt med vänner på skype och mina (och mest Samulis) telefonräkningar blir skyhöga...

Lite mera bilder:

Hemma hos mig, Tina(Danmark), Hermonce(Frakrike), Henrik(Finlandsvensk Uni-kille) och Nea (Finland)





1-liters ölstop på oktoberfest (Esa, jag och Aleksi)


3 kommentarer:

  1. Täähän on ruåttiks saatana...

    SvaraRadera
  2. Täähän on ruåttiks saatana...

    SvaraRadera
  3. Låter lyxigt med bara en dag föreläsningar! Det blir en massa tid över för resor och annat roligt. Njut av livet där!

    SvaraRadera