lördag, oktober 21, 2006

Lördag på skolan och läsesalen är full med människor, antagligen borde jag också sitta där.. För tillfället är det ganska mycket jobb med skolarbeten och hemuppgifter, jag har ju bara undervisning på tisdagar så jag borde utnyttja alla andra dagar till att läsa..men så blir det inte alltid...

Igår var jag tvungen att sitta hemma hela dagen eftersom data-gubbarna skulle hämta min dator. Mellan kl.9 och kl.17! Vilket trevligt sätt att spendera dagen på, som om jag inte skulle ha bättre saker att göra... Nåja, jag satt hemma hela dagen och väntade, och väntade, men ingen kom... Så nu är jag smått frustrerad.. Det är nu snart två vekor sedan jag första gången ringde HP:s kundservice och datorn är fortfarande hemma hos mig, trasig. Jag överväger att slänga datorn i väggen och gå och köpa en skrivmaskin.






På torsdag hade vi en extempore finsk-kväll med Hermance, jag hittade Lapin Kulta i en butik här och så bestämde vi oss för att göra köttbullar. Hermance tyckte det var jättekul att vi döpt en öl efter kaniner (Lapin=kanin på franska). Kanin Guld! :)










På onsdag var det fotbollskväll, blåa-laget mot orange-laget. Fotbollskväll går ut på att pojkarna stirrar på en tv (se bild) medan flickorna försöker föra en konversation (inte så lyckat). Nästa gång skall jag gå och fråga bartendern ifall jag kan få låna fjärrkontrollen för att kolla ifall det kommer något intressantare på en annan kanal. :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar