måndag, november 06, 2006

Halloween och besök


Förra tisdagen firade vi halloween med ordentligt maskeradparty. Det var en dansk flicka (skelettet på bilden) som tillsammans med sina tre rumskompisar ordnade partyt i deras ”hus”. Huset lämpade sig perfekt för halloween och de hade verkligen spökat ut alla utrymmen. En av dem som studerar till läkare hade t.o.m fått lånat ett riktigt skelett!
Jag som älskar att klä ut mig (eller sen int...) kom som djävul, mycket enkelt, men vissa hade faktiskt satsat på sina ”kostymer”. Som vindruvan Christian från Norge. (se bild 2) Jag har aldrig sett en vindruva på en maskerad, men jag tyckte iden var genialisk! :) (om än lite opraktisk och kanske inte så halloween-aktig..)























På onsdag kväll fick jag besök av Samuli som kom hit på en liten minisemester. Samuli tog också vintern med sig från Finland för genast nästa morgon när vi vaknade var bergen snötäkta och det snöade också nere i Innsbruck mot kvällen. Temperaturen sjönk med 15 grader under en natt..
Vi hade inga större planer för helgen förutom att vara med varandra :) Och så visade det sig att november tydligen är lågsäsong här för de mesta som vi ville se var stängt hela november.. Samuli fick ändå en liten blick över Innsbruck från bergen, fast vi inte kom så högt upp.. Lördagen spenderade vi i en liten by nära Innsbruck, Hall in Tirol, som hade en mysig gamla stad. Vi träffade också några kompisar på lördag kväll som vi åt middag med.















1 kommentar:

  1. Va mysigt det ser ut...och vad roligt att han kom på besök! Jag skulle nog inte heller behöva ha så mycket program just nu om jag skulle få besök av min Anton...2 månader börjar kännas!
    Skrattade int lite åt vindruvan :-) Komiskt!
    Stor kram på dig!

    SvaraRadera