måndag, oktober 16, 2006

Skidsäsongen inledd!

På lördagen åkte vi iväg på en road-trip med min vän Hermances fina party-bil. Vårt mål var att inleda skidsäsongen för i år på glaciären Kaunertal. (http://www.kaunertal-opening.at).
I Innsbruck regnade det när vi åkte iväg och regnmängden bara ökade ju närmare vårt mål vi kom, det blev inte heller bättre av att regnet blev till slask när vi började klättra uppåt med party-bilen som hade fyra människor i sig.. men vi lyckades komma helskinnade ända fram och på plats fanns det faktiskt tillräckligt med snö för att åka.
Fast backarna inte var i bästa skick var ändå stämnningen helt toppen. Eftersom det var öppning av glaciären så fanns på plats alla de bästa märken med nya test-snowboardar som man fick testa. Eftersom min snowboard ännu är i Finland så spenderade jag hela dagen med att bara testa olika snowboards i stället för att hyra. :)


Aleksi, party-bilen och Hermance



Jag och Hermance




Terassen var fullsmockad...





5 kommentarer:

  1. Det låter som en perfekt skidsemester det där, utan sådana där irriterande moment som att faktiskt måsta skida allt för mycket. Men ni verkade åtminstone hålla stilen uppe. Skoj att läsa att du har skoj. Kram,

    SvaraRadera
  2. Fan va jag är avundsjuk...nå, de är bara en vecka så kan jag inleda min skidsäsong. Det är lite underligt här i Grenoble, fastän man befinner mitt i alperna så känns det som om de vore långt borta. Har endast en gång varit på randonné i bergen än så länge. Skall på torsdagen på en mega randonné bara febern lättar med sig.
    Bisous

    SvaraRadera
  3. Terasslivet ser ju urhäftigt ut ;) Nu spelade de väl ordentlig après ski musik också?

    SvaraRadera
  4. Där var det fart på after-skin!:-) Jag vill också åka och skida!! Fast om man ska vara helt ärlig skulle jag nog vilja ha lite värme ännu, här är det kallt!!Brrr... Kram på dig vännen och ta det lugnt i backarna...och på after-skin!:-)

    /Cilla

    SvaraRadera
  5. Det kan hända att det var just pga musiken (tysk tekno-schlager) som terassen var sa tom :) Vi fick höra "My pony is over the ocean" hela fyra ganger! (i tekno version..)

    SvaraRadera