onsdag, oktober 11, 2006

Dålig dag..

Nu har studierna börjat på allvar och redan nästa vecka skall vi ha inlämnat två grupparbeten. Det känns helt bra att få börja göra något på riktigt när jag nu har varit här i snart tre veckor. Det som nu mest stör mig är att skärmen på min dator (som är en månad gammal!) har sagt upp kontraktet, så jag kan inte göra något med den och jag behöver den som mest just nu! Skolan har datorer med de är så dåliga att man får ont i ögonen om man sitter längre framför dem, och så är det ganska svårt att hitta en ledig dator här.. =/ Skolan är inte heller öppen under veckoslutet (endast några timmar på lördag) och jag behöver verkligen all tid till att skriva nu... :(

I helgen var vi på en liten vandring i bergen ovanför Innsbruck, det var studenkåren som ordnade vandringen och vi var en gansla stor grupp som traskade iväg. Vädret var helt otroligt vackert och utsikten också! Jag lyckades bränna mig lite också, jag kunde inte tro att man behöver solkräm i oktober.. :)

Igår var jag på min första redskapsgymnastik-träning. Idag kan jag inte gå. Jag trodde nästan att jag skulle dö efter en timme. Tränaren påminde om någon som kunde ha varit öst-tyska landslagets tränare i tiderna. Men allt känns ju alltid bra efteråt, så jag tror nog att jag skall gå i fortsättningen också.

Jag skulle ha massor bilder att sätta upp, men det kan såkert ta några månader innan min dator är fixad...

1 kommentar:

  1. Hej!

    Alltså datorer hör fan till - min är helt kaputt och det är inte världens lättaste sak att fixa den! Morr, det var så mycket bättre på stenåldern då man int behövde fundera på sådan här problem!:-) Här är det nog ingen chans att bränna sig, idag kan beskrivas med ett ord; grått!! Sköt om dig Mia!:-)

    Kram,
    Cilla

    SvaraRadera