söndag, november 21, 2010

Mera upplevelser

Nu börjar resan närma sig sitt slut och jag har en förmiddag kvar här innan jag skall hoppa på en taxi mot flygfältet. Resten av veckan var också fylld av nya upplevelser och intryck. Här kommer en liten bildkavalkad.

På fredag åt vi middag på en italiensk restaurang innan vi åkte vidare för att kolla in nattlivet. Här finns det massor av västerländska restauranger, speciellt i samband med hotellen, allt för att göra det enkelt för turisterna. Det verkar nästan "svårt" att hitta bra restauranger med lokal mat.








Efter restaurangen åkte vi vidare till Atlantishotellet på den konstgjorda palm-ön. Findlänska lyxhotell blir tyvärr och se ut som vandrarhem om man jämför med hotellen här.

 En mystisk grej i foajen till Atlantis


Här kom vi till Nassimi Beach bar. en av de coolaste barerna jag varit med om.

 Vi hoppade i en säng och smuttade på en drink.


Här ovan ser ni Atlantishotellet och lite av strandklubben.

 På fredag åkte vi till världens största shoppingmall, Dubai Mall. Vi kom dit mitt i en ishockeymatach, som spelades mitt i shoppingcentret.

Bakom mig världens högsta byggnad, Burj Khalifa.

På kvällen åkte vi ut till en bar som heter 360. Den låg mitt i havet, ute på en pir. Folket skjutsades ut till baren i små golfbilar längs piren.
Där serverades färgranna drinkar med lustiga namn.

Nu skall jag börja packa! Har förstått att det är snöstorm i Helsingfors, usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar