måndag, november 08, 2010

Flytta till Kontula?

Idag var en av de jobbiga dagarna... Men våra mejldiskusioner ledde inget vart, jag har på känn att jag inte blir tagen på allvar

Jag:  Får jag säga upp mig?
S: Klart du får säga upp dig, blir bara lite mera spenatsoppa på menyn
Jag: Det är nog nästan så att jag skulle gå med på att äta spenatsoppa också...så du inser allvarligheten i min frustration...
S: Hur är det med ägg i soppan? (Vill bara kolla om det är dödsallvarligt eller bara jätteallvarligt)
Jag: Vad kostar en burk ärtsoppa? 
S: Månne inte en burk ärtsoppa kostar ca 1 €. Vi kan flytta på hyra till Kontula. 
Jag: Sounds like a great plan... Jag kommer att älska mitt liv! Men nog flyttar du väl med mig?
S: Kanske jag sponssar din spenatsoppa så att vi har råd att bo kvar i Tölö? Jag bor gärna med dig men ogärna i Kontula

Summa summarum, vi stannar kvar, och Imorgon trivs jag säkert bra på jobbet igen. 

6 kommentarer:

  1. Spenatsoppa var min favoriträtt på Hanken. Ajaj, det var gott.

    SvaraRadera
  2. Hyi fy, det finns få saker som jag avskyr så mycket.. :) Traumor från lågstadiet...

    SvaraRadera
  3. Undrar om mörka november har något att göra med att man går och funderar på att säga upp sig, bläh.

    SvaraRadera
  4. Det kan hända, har du samma symptom? :)

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHAHAA!!! :)

    Urk! Spenatsoppa är nog höjden av slisk.

    Jag skulle hellre äta kokt vatten med typ soija o ketchup i OCH säga upp mig! :)
    Eller vänta lite? Ja men det gjorde jag ju redan! TADAAA!

    Men avråder er från att flytta till Kontula. Det känns lite farligt på nåt vis...

    SvaraRadera
  6. Nä, vi skippar nog kontula :) Det är bara novembermörkret som spökar!

    SvaraRadera