torsdag, november 18, 2010

Första dagarna

Jag visar nu lite bilder över vad vi har pysslat med de senaste dagarna, senare skall jag berätta mera om stan och vad jag tycker om den.

Annina bor i ett område som heter Jumeirah Lakes Towers, ett område med en massa skyskrapor, mest bostadshus.
Utsikten från balkongen ser ut så här:


Där borta kan ni se Burj Al Arab

Jag kom hit på tisdag eftermiddag, vi tog oss först ner mot stranden och flanerade en stund på strandpromenaden där som passande heter "The Walk" (ett av de få ställen där man kan promenera i den här staden". På kvällen stannade vi hemma, kockade och förbättrade världen över en flaska vin, det fanns mycket att diskutera eftersom vi inte setts på en stund.

Onsdagen spenderade vi i gamla Dubai, Bur Dubai, där vi gick lite på marknader, kollade på tyger, krimskrams, och guld. Vi tog en taxi-båt över till kryddmarknaden, men den var tyvärr stängd p.g.a. någon helg.

Starbucks, of course!

Jag framför en av Souq, en basar.

 I taxibåten



Vi åkte sedan hemåt men stannade vid stranden för att titta på solnedgången. Solen går ner helt sjukt tidigt, och helt sjukt snabbt. Sen blir det mörkt som natten.

På kvällen tog vi oss till ett hotelområde för att äta.

Vi åt på Souq Madinat, konstgjort, men fint!

 Idag har Annina jobbat, så jag har slappat på taket. Det är nästan för varmt för att ligga i solen, men en stund orkade jag ändå.

Helt nice! 


Så det har vi pysslat med de senaste dagarna. Jag återkommer snart med mera historier.

2 kommentarer:

  1. Det sku gärna få se ut sådär på mitt tak också! :)

    SvaraRadera
  2. Ser ganska najs ut :) NJUT, här e de slask....

    SvaraRadera