söndag, december 28, 2014

Hemma igen

Nu har vi hittat hem igen efter en fin jul hos mina föräldrar. Utvilade efter helgen kan jag inte påstå att vi är, det var en ganska intensiv helg med fullt hus och mycket liv. Men skojigt var det!
Solen tittade fram
Pappa klär granen
Julafton hos oss går ut på bl.a. julkyrka, gravgårdsbesök, julklappsutdelning och middag. Som nytt program i år hade vi julgröt till lunch. Amos steg tyvärr upp med fel fot på julafton så han var sur hela dagen, han höll på att missa julgubben också men fick se en liten glimt. Att somna var helt hopplöst, stackaren var så uppe i varv över allt som hände, men vi fick till slut njuta av en fin julmiddag med familjen.

Amos träffar julgubben
Dagarna efter jul var vi ute i det fina vädret, hälsade på lite vänner och åt middag hos min moster med familj. Vi var rekordmånga i år med 18 personer runt bordet.

Julmat, sill, lax och rom.
Amos och mormor
Fin vinterdag
Igår var det då dags att åka hemåt, Samuli åkte direkt på jobb idag och jag försöker ignorera flunssan som jag känner är på kommande. Har gått i mina nya mysbyxor hela dagen och bara tagit det lugnt med Amos. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar