fredag, oktober 24, 2014

Snön överraskade bilisterna

Ni vet, varje år när den första snön kommer så ser man stora rubriker i kvällstidningarna om hur "Snön överraskade bilisterna", alla kör som dårar och ingen kommer riktigt ihåg vad det nu riktigt gick ut på. Nu kände jag mig lite dum själv när jag faktiskt blev överraskad av snön igår, såpass överraskad att jag måste boka om hela dagens program. Jag skulle nämligen åka till Borgå och hälsa på Johanna och pojkarna men när jag såg att hela gården var vit när jag vaknade så konstaterade jag att jag inte kan åka någonstans med sommardäck på bilen (speciellt inte med liten baby i bilen). Men inte ska man väl behöva byta däck redan i oktober?? Det känns lite tassigt.  Nåja, nytt försök nästa vecka då det blir varmare igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar