söndag, oktober 26, 2014

Majspurén

Jag var redan rädd för att jag förstört vår babys matlust för evigt med att ge frukt för tidigt och att han aldrig kommer att äta gönsaker eller rotfrukter igen. Men den här majspurén gick faktiskt ner rätt så smidigt. Jag har fått låna en babymatlagnings-mojäng av en väninna som jag inte har hunnit testa ännu, men det går nog rätt så smidigt så här "traditionellet" också. 

Fyra steg:
1. Välj ingrediens, idag frysmajs
2. Koka upp med lite vatten
3. Mosa med stavmixer
4. Majsen valde jag att ännu sila så den blev riktigt slät (det blev tyvärr ganska mycket svinn)




6 kommentarer:

  1. Majspure var det enda hemlagade min son fick ner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, här gick hemlagade bataten ner helt ok idag, hoppas han inte börjar vägra hemlagat, har hört att det är ganska vanligt.

      Radera
  2. Hos oss e de nog "vägra äta färdigmat/burkmat" som gäller. Mammas mat e bäst tycker Filippa... Bra de men sen när man nångång e på stan å hon borde öta så e de en kamp att få ner ens två skedar mat :(
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, får hoppas att han sku lära sig tycka om både och! :)

      Radera
  3. Här har vi också just introducerat majpuré och det var en hit! Hittills har typ bara äppemmos smakat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppel har vi inte testat ännu, har väntat lite med det och banan ifall magen sku bli ond av dom, men kanske det sku vara dags nu!

      Radera