lördag, december 15, 2012

Lycklig just nu

Fatta att man kan ha det så bra, att man kan vara så lycklig precis nu. Att min husband-to-be plötsligt slänger fram en fyra rätters middag medan jag får sitta under en filt på soffan och mysa.

Förra veckan gick som i en dimma, jag var sjukledig halva veckan och såg märkliga feberdrömmar, håller fortfarande på att hämta mig. Läser om skrämmande skolsjkutningar borta i Amerikat, funderar över vad som kan röra sig i en så vrickad människas huvud. Det är bortom mitt förstånd.  Mina tankar går till alla drabbade familjer. Tänk på alla som nu får en jul fylld av saknad, en tom stol runt julbordet, julklappar under granen som ingen öppnar. Trygg kan man väl inte vara någonstans, men man kan njuta av det man har just nu, det måste man. För tar vi hela världens sorger på våra axlar går vi under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar