torsdag, mars 29, 2012

Oskrivna inlägg

Jag skriver en massa blogginlägg i mitt huvud som aldrig landar här på bloggen. Ibland för att de är för personliga, ibland är de för arga, för öppna eller för löjliga. Jag filtrerar egentligen bort ganska mycket. Och kvar blir en ganska tråkig "Titta jag har en ny klänning- Fest igen- Det här åt jag idag"- blogg. Ibland riktigt kliar det i fingrarna när jag skulle villa skriva om något skoj som händer runt om mig. Men så sencurerar jag igen. 

Jag har ju till exempel inte skrivit mycket om mitt nya jobb. Ojojoj vad det skulle finnas roligt material här, föreställ er en ekonom bland bara ingenjör-nördar, ensam kvinna med bara män. 
Ska vi säga som så att de flesta stereotypier fastställs gång på gång. Och det är egentligen lite småroligt. Men för att skydda deras integritet (och kanske lite för att nån kanske läser här) så tror jag att jag håller mig. 



Så i morgon ska ni istället få läsa om inkommande helgs roliga festligheter! 

2 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan, filtrerar och skyddar mig själv. Jag inte vill vara för öppen, vilket är ett helt medvetet val. Skriver en massa saker i huvudet, förverkligar bara en bråkdel. Jag medger, jag är lite skygg för "alla där ute", den odefinierade läsaren.

    Jag tycker om din blogg oberoende!

    SvaraRadera