onsdag, mars 07, 2012

Ett andra besök

Vårt lägenhetsbudande gick ju så att säga ganska snabbt,  det var knappt så vi hann in och vända i lägenheten innan vi fattade beslut. Vi hann inte heller med någon annan visning eftersom vi tävlade med andra budare redan på måndagen efter första visningen.

Nu har vi i alla fall fått se lägenheten igen och tagit lite mått. Helhetskänslan är fortfarande bra, lägenheten såg ut som vi trodde och det kändes bra att stiga in i den för andra gången. Inga panikkänslor alltså.

De enda negativa vibbarna som jag dock fick kom i badrummet igen... Den här gången hade vi alltså måttbandet med oss och vi fick konstatera att vår tvättmaskin inte kommer att rymmas i badrummet. Ja den ryms inte ens in genom dörren. Vi köpte ju en ny maskin på sommaren och jag har liksom hunnit fästa mig vid den redan. Den spelar en fin liten trudelutt när den är färdig, den är tyst och berättar hur länge det tar innan programmet är slut. Nu måste vi då skiljas åt, vi måste köpa en mindre maskin som ryms in genom dörren. Det ryms alltså nog in en tvättmaskin i badrummet, men inte just vår då.

En tvättmaskinsaffär för några hundra är ju en bagatell i själva lägenhetsköpandet för hundratalstusen, men just nu känns det extra tugnt. Kanske det är feberyran, den rinnande näsan, det stockade huvudet och tröttheten som talar.


Samuli mäter balkongen, det blir nog bra det här!

5 kommentarer:

  1. Du kan få komma över till oss ibland och byka!! Vi har ju samma maskin och kommer att bo väldigt nära. De e faktiskt mysigt me trudelutten ; ) Oliver stannar nuförtiden upo och lyssnar. Kanske han snart börjar tömma maskinen. Ert nya hem blir säkert super med eller utan trudelutt-maskinen! Kram

    SvaraRadera
  2. Super, får jag komma till er i bastu också? :)

    SvaraRadera
  3. Balkongen ser nice ut! Och att tvättmaskinen inte ryms är sannerligen en bagatell. Eftersom ni köpte den i somras kan ni ju säkert sälja den med bra förtjänst och köpa en ny minst lika bra, om inte bättre :)

    SvaraRadera
  4. Tänka sig. Jag sökte på näte efter en ny tvättmaskin idag men de fanns så månda alternativ... Lite senare kom jag på att jag ska gå å kolla din blogg, som du vet så läser jag aldrig bloggar. Om ni tänker sälja er tvättmaskin så hör av dig. Å fint att ni hittat en kämppä! Var e den å när får ni flytta?

    Pia

    SvaraRadera