onsdag, december 07, 2011

Två måndagar är en för mycket

Jag känner mig i akut behov av sol för tillfället. En sista-minuten resa till långsbortistan skulle sitta riktigt bra just nu. Idag har varit en dag då precis allt har irriterat mig.
Ett exempel på hur allvarligt det var - jag måste stänga av radion i bilen på vägen hem från jobbet för att blinkarna inte tickade i takt med musiken som spelades. Hej bullen, är det normalt?

Till exempel här kunde jag gärna cykla just nu, på strandpromenaden i San Pedro. Ni som varit i Thailand föresten, vart skall man åka?

9 kommentarer:

  1. Haha, jag brukar ibland bli lycklig då blinkarna tickar i samma takt med musiken extralänge - små glädjeämnen i vardagen! Jag sku gärna hoppa på samma plan med dig.

    SvaraRadera
  2. Bangkok är ju förstås något man då gör, och rekommenderas starkt!! Fastän storstad så är folket härliga och atmosfären mysig! Ett annat, inte hemskt turistbesökt är Chiang mai i norra Thailand! HUIPPU HUIPPU HUIPPU härligt! Miljoner gånger härligre än Bangkok fast B är svårt att slå. Och samtidigt en vandring upp i bergen!! Å om ni nu skall till stranden, så ordna hellre eget hotell i någon by längs stranden, finns många som är nära de turistpackade (dvs. servicen och allt funkar) men mycket tystare och man har möjlighet till "egen strandro" :)

    SvaraRadera
  3. Minna: Jess, så jag är inte den enda som lägger märke till det!
    Kom med, vi sticker på hermoloma någonstans?

    Tove: Jag sku gärna åka på strandsemester, men vartåt skall man söka sig för att få mysiga stränder som inte är fulla av turister?

    SvaraRadera
  4. det finns en massa småstränder som är ljuvliga på alla ställen. tex koh lanta är litet och skönt, koh phangan är okej utanför koh samui, själva koh samui är okej men undvik hotell/resorts på chaweng beach. på phuket är kata beach okej men undvik patong beach för allt ivärlden. jag sku också undvika thailands östkustremsa, huahin och alla dom orterna... krabi är kivat och klättringsbyn railey beach. norr om phuket finns också fina ställen men där jag inte varit. åk till thailand, det är ljuvligt bara man gör lite research först. :)

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga Thailand! Rekommenderar Koh Tao och ett ställe som heter The place (www.theplacekohtao.com) Heaven on earth :) Lite jobbigare att komma till Koh Tao men definitivt värt det eftersom det int ordnas någo charterresor dit!

    SvaraRadera
  6. Hahahahaaaa :) hmmm... jo ibland är det väl normalt. kanske. hoppas det redan känns bättre!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla fina tips! Nu gäller det bara att hitta lite ledigt och börja planera.

    SvaraRadera
  8. Jag gillade också norra Thailand. Om ni far på en lite längre resa är det absolut värt att fara dit! Annars är Koh Tao nog mysigt. Lönar sig att paddla ut till den sjukt fina tvillingön som finns rakt utanför huvudstranden och klättra upp på berget där. Så vackert. På Koh Pagnang lönar det sig att hålla sig till de mindre stränderna på norra delarna av ön om man vill undvika fullmoonparty-meininkin...

    SvaraRadera
  9. Bangkok, Koh Tao och Koh Samui. :)

    SvaraRadera