söndag, december 11, 2011

Dags att så småningom inse fakta

Julen är snart här, nu har några pynt också fått komma fram. Julhandukar, juljusstakar, julbocken och en julstjärna. Igår lyckades jag också införskaffa de första julklapparna så jag är på god väg nu!


Trots att vädret var riktigt uselt igår så var det en lyckad lördag på alla sätt. Vi tar det i franska streck:
- Lunch med min ryska väninna, vi diskuterade bland annat rysslands politik, intressant att höra åsikter från någon som verkligen röstat. På Putins parti dessutom, eftersom hon inte tyckte att kommunisterna heller har något bättre att komma med.
- Julshopping i ösregn. Saldo: två stycken julklappar införskaffade.
- Middag på restaurang Domo med C&L, jag som inte är så förtjust i japansk mat (Sushi) tyckte att det var riktigt gott.
- Några drinkar på Latva på Högbergsgatan, en ny bekantskap för mig. Absolut värt ett besök! Högklassiga drinkar och trevlig atmosfär.
Det var lördagen det, så gick vi hem och det blev söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar