lördag, december 03, 2011

Slutspurten

Okej, nu kör vi slutspurt på bröllopsfronten. Bröllop nummer sju idag och nummer åtta på måndag!
Idag representerar jag ensam på min kollegas bröllop och på måndagen är det S kompisar som gifter sig.

Det skall bli verkligt intressant idag, min kollega är armenisk/rysk och den blivande mannen (också kollega hehe...) är finsk. Lägg till att brudfrämman, som håller i så gott som alla trådar när det gäller organiserandet, är från mellanöstern. Det vill säga allt hon vet om västerländska (kristna) bröllop är vad hon lärt sig från hollywoodfilmer.
Eftersom jag börjar bli expert på bröllop nu redan så har hon sprungit till mig med frågor varje dag den här veckan, "Vad?! Kommer folk att hålla tal?" "Är det meningen att bändet skall spela under hela middagen?" "När skall bröllopstårtan skäras?" "Vad är det som kastas på brudparet när de kommer ut ur kyrkan?" "Var skall jag stå i kyrkan?" och så vidare. Jag tror nästan hon är mera nervös än bruden, stackaren.

2 kommentarer:

  1. Kanske du skulle ta och sadla om till WEDDIG PLANNER! :) Ses vi på måndag?

    SvaraRadera
  2. De är ingen dålig idé! :) Tyvärr kan jag inte komma på måndag, bröllop nr.8...

    SvaraRadera