torsdag, november 24, 2011

För liten, för kort

Vi hade en fysioterapeut på jobbet igår som kom och kollade hur vi sitter, var skärmen skall stå och hur högt bordet skall vara. När det var min tur påpekade jag att armstöden på stolen inte går att justera så att jag kunde vila armarna på dem, de är liksom allt för långt ute. Hon sade att jag borde gå upp ca. 20 kilo för stolaran är tydligen menade för lite större människor. Just så, nu skall jag försöka gå upp 20 kg så så jag kan sitta ergonomiskt på jobbet.

Känner mig lite diskriminerad här. Någon har också kommit på den briljanta idén att sätta mitt postfack så högt att jag inte når upp fastän jag skulle stå på tå. Jag måste hoppa för att kunna se om jag har någon post. Så går det när ens efternamn börjar på A. Som tur är jag bra på att hoppa.

2 kommentarer:

  1. Får se om du hoppar lika högt efter att du gått upp 20 kg ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe :) Då måst jag kanske stiga upp på stolen istället.

    SvaraRadera