tisdag, november 08, 2011

A change is needed

Jag har haft ett sug efter att flytta till Tyskland och jobba i många år nu, men jag hittar alltid på en massa ursäkter för att inte göra det istället för att ta tag i saken och på allvar göra något åt situationen. Nu sitter jag igen här och kommer på en massa ursäkter. Problemet är bara att mina ursäkter hittils har varit (och är fortfarande) ganska bra.

För varför skulle jag flytta ifrån alla mina vänner och sambo bara för att jag fått för mig att Berlin skulle vara en cool stad att jobba och bo i? Hur coolt skulle det sen vara att sitta ensam där och längta tillbaks?

8 kommentarer:

  1. Eller så kan man tänka att är detta något som du kan komma att ångra att du inte gjorde sen när du sitter i gungstolen. Några år hit eller dit är tidsmässigt ingenting i en människas liv, men de fjuttiga åren kan däremot vara väldans berikande och förgylla många många år i efterhand.
    Ibland måste man skuffa undan alla rationella tankar och bara gå efter de där drömmarna. Syteen tai saveen liksom.

    Men det är lättare sagt än gjort, definitivt.

    SvaraRadera
  2. gör det! gör det!

    jag har inga vettiga orsaker varför, men funderar du på det så ska du göra det! åtminstone börja förbereda, planera för att ta steget. sen märker du nog udner den processen om det känns som nåt som ska förbli som en dröm, då hinner du ännu backa!

    gör det! du kan inte förlora nåt på det, bara vinna, även om det kan vara tufft nåt tag. men går det så så lär du dig också nåt!

    SvaraRadera
  3. Kom till Hamburg så e du inte ensam :)

    SvaraRadera
  4. Knepigt. Funderar i samma banor som Hannah; är det något du kan ångra dig senare om du inte förverkligar det? Finns det någon möjlighet att din smabo kan/vill följa med?

    Ibland måste man lyssna på sina drömmar, allt annat brukar nog lösa sig.

    SvaraRadera
  5. Tycker absolut du skall göra det! I alla fall börja planera (som Skrutte säger). Du kommer att ångra det, ifall du inte ens ger det ett försök. Och det där med vänner och sambo fixar sig nog på nåt sätt. Int e Tyskland sååå långt borta. Do it ; )
    Längesen annars!! Kraaam

    SvaraRadera
  6. Det är just som ni alla säger, jag kommer säkert att ångra det om jag inte gör det. Man kan ju alltid komma tillbaka om man int trivs. :)
    Tack för kloka åsikter!

    SvaraRadera
  7. Man kan ju inte veta hur det är innan man har testat!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker definitivt att du aktivt ska börja titta vad som finns! Börja medvetet tänka på det som ett seriöst alternativ. Innan du bokar flygbiljetten för att flytta, kommer du nog att veta om det är rätt beslut! Det är "bara" att våga!

    SvaraRadera