måndag, november 14, 2011

Det här om julhysterin

Nu när jag en gång kom igång igen så kan jag ju skriva lite till. Alltså vi måste tala om det här med julen. Jag är inte redo än! Så sluta visa julpyssel, baka pepparkakor och dricka glögg. Jag är mentalt ännu bara i början av oktober!
Det börjar förekomma glöggdrickande på var och varannan blogg nu, egentligen har det ju pågått länge redan, men jag skummar snabbt förbi och leker som om jag inte såg någonting. Att besöka något större varuhus nu är omlöjligt för mig. Inga.Julpynt.Ännu.Punkt.

Okej om jag måste ge mig imorgon och inse att det är första advent om några veckor. Men just nu känns julen väldigt avlägsen. Det var bara det jag ville säga.

8 kommentarer:

  1. Helt på samma linje! Känns som om man just satt vid ett kräftbord och nu är det jul som gäller : ( Jag älskar julen, men i år har den kommit för snabbt på. Jag är inte redo!

    SvaraRadera
  2. Glöggen har jag tagit till mig, 1.11 är strikt regel, men nåt annat kan jag inte hantera ännu...

    SvaraRadera
  3. Just det! Kräftsäsongen slutade ju just, vad hände med resten av hösten liksom?
    Glöggen kan jag kanske godkänna snart...nästa helg eller så :)

    SvaraRadera
  4. Det är hemskt hur julen börjar "säljas" allt tidigare varje år.

    Jag njuter nog av allt som julen för med sig, men inte i oktober eller ens i november. Man hinner ju bli trött på allting förrän det faktiskt ens är dags på riktigt. Annat var det förr. Lillajul var liksom startskottet för julförberedelserna och det var helt ok så.

    SvaraRadera
  5. Nej inte ännu! jag har skjutit upp vårt julkrafs till tiiidigast 6.12. Känns genast bättre.

    SvaraRadera
  6. Jag är skyldig till både julpyssel och glögg. Men jag ÄLSKAR julen! Att pynta väntar jag nog däremot till första advent. Att det finns julljus och grejer i butikerna tycker jag bara att är trevligt :)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker nog om julen, missförstå mig rätt här, men om jag börjar nu redan så har jag tröttnat på allting innan den riktiga julen är här! :)
    Det kan också bero på att det inte kommit någon snö ännu, om världen var lite vitare kanske jag skulle ha lättare att smälta Jingle Bells.

    SvaraRadera