torsdag, september 02, 2010

På äventyr i Kallio

Igår åkte jag på spännande äventyr till Kallio med några kollegor. Vad jag kan minnas så har jag inte tidigare vairt i någon av Kallios krogar, så det var väl kanske på tiden att få uppleva det nu. Jag är lite småfashinerad av gänget som rörde sig där, jag menar nog finns det ju konstigt folk överallt i stan, men det verkar finnas extra mycket av dem där, eller? Kanske jag har lite förvrängd världsbild nu, och krogen som vi var på var verkligen inte så mysig, jag tror nog jag skall ge det en ny chans, någon dag.
Jag gjorde det första stora misstaget när jag gick till baren och beställde en Corona (det fanns faktiskt på listan!). Kvinnan i baren såg på mig med stora ögon och skrattade åt mig, "det var då det värsta, nu fick du mig helt mållös", sade hon. Nåväl, hon hittade en Corona åt mig, öppnade den och hällde upp den i ett stop (!). Jag täcktes inte säga något mer om det, kanske man dricker Coronan ur stop i Kallio?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar