onsdag, september 01, 2010

Kan ni tänka er..

Vet ni vad? I måndags var jag på mitt första sy-möte ever! En vän till mig brukar träffas regelbundet med några kompisar för att i några timmar sätta sig ner för sticka och skvallra. Jag har inte rört stickor sedan handarbetstimmarna i lågstadiet, men hon har nu bjudit med mig så många gånger så jag inte kunde tacka nej mera. Och dessutom lovade hon att jag inte behöver sticka om jag inte vill.Man fick tydligen pyssla med annat också fick jag höra. Nåja, summa sumarum var det en riktigt trevlig sticknings-timme, och alla var jätteduktiga så jag blev lite inspirerad. Men jag tänkte börja i den lättare ändan, med att virka (jag har iallafall för mig att virkning är lättare än stickning, kanske jag bara lurar mig själv?) .
Det här skall bli en mössa

2 kommentarer:

  1. Jag visste inte riktigt om man sku börja pipon uppifrån eller nerifrån, men jag testar nu först med att börja nerifrån. :)

    SvaraRadera