söndag, april 02, 2006

Veckoslut!

Jag bor med en fransyska som bara äter bara skorpor med nutella och en flicka fran schweiz som äter bara jordgubbar med jughurt och ost. Annars är dom helt normala :)
Jag trivs pa skolan och med människorna där. Eftersom det är en ganska liten skola sa lär man ganska snabbt känna alla där. Eller alla som vill vara sociala.
Jag märker att jag har börjat tänka pa engelska. Det är lite knepigt när man skall skriva nat pa svenska och inte hittar de rätta uttrycken som man skulle vilja använda. Hittills har jag tyvärr pratat mera tyska och engelska än spanska, men konversationerna pa timmarna börjar ga bättre hela tiden.

Dethär veckoslutet har jag hunnit shoppa, baila, sola och bränna mig. Vi var ute och dansade pa torsdag och fredag. Pa fredagen satt vi uppe pa en kompis takterass och drack lite vin, det var en jättefin utsikt över staden! Lördagen spenderade vi sovandes pa stranden. Aj joo, sa var vi lite turistiga ocksa och gick för att se Katedralen och en borg ovanför staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar