torsdag, april 20, 2006

Hemma igen

Nu är jag hemma i Finland igen. Vi hade en riktigt skön vecka i Guadalmina med Samuli. Vädret var inte så fint som jag haft i Malaga, men vi hade ändå så mycket program så det störde egentligen inte oss, det var iallafall varmt.


På fredag hade vi besök av mina tyska vänner från kursen, vi drack lite sangria, åt lite tapas och senare gjorde vi (=Samuli) en god paella. Lördagen var vår shoppingdag, konstigt nog så hittade jag inte så mycket åt mig själv, men S hittade destumera. Vi lunchade i Puerto Banus med alla andra jetsettare.




På söndagen bestämde vi oss för att åka på en liten utfärd, så vi tog bilen och åkte ner till Tarifa. Tarifa är spaniens sydligaste plats, och också ett paradis för alla surfare. Vädret var tyvärr lite mulet när vi kom dit men vi åkte ner till stranden ändå. Det molniga vädret verkade inte störa alla surfare och kite-surfare för stranden, vattnet och
mest luften var fylld av alla slags surfing-mojänger. Vi bokade in oss på ett hotell och träffade senare våra tyska vänner igen som tog med oss på en val-safari. Fast sundet mellan Spanien och Afrika är smalt och vältrafikerat så trivs valar och delfiner tydligen där. De verkade inte vara rädda för båten heller.








De sista dagarna ägnade vi oss åt att göra mest ingenting, öppnade golfsäsongen på rangen, blev sjuka i ryggarna, drack sangria på terassen och bara njöt.
(Bilder: Jag dricker Piña Colada & Samuli simmar)


1 kommentar: