fredag, april 07, 2006

Igar var vi ute pa "barrunda" med vara lärare, eller egentligen var där bara tva, de andra är väl för gamla för att orka med det pa en vardag. Jag gillar verkligen konceptet med fria drinkar pa alla ställen, mera sant till finland! :)
Nu är tva veckor av kursen avklarade och jag känner fortfarande att jag inte lärt mig nagonting, men antagligen märker jag att jag lärt mig nagot först när jag kommer hem och kanske förstar vad Antonio och Luis säger. Jag märker här att mitt ordförrad är mycket litet medan grammatiken gar lätt för mig, jag har svart för att uttrycka mig eftersom vi aldrig fatt tala pa kurserna pa Hanken.

Ikväll skall vi ha avskedsparty för nagra tyskar som skall aka hem imorgon, vi hade planerat ga till stranden och ta med oss mat och "lite" vin, men vädret har varit ganska daligt de senaste dagarna sa det är lite kyligt. Det är strängt förbjudet att ordna partyn i vara lägenheter eftersom grannarna klagar sa mycket. Det finns folk som skriver upp precis varje dag hurudana ljud de hör, fran vilken lägenhet och vilken tid pa dygnet (o)ljuden kommer, och sa skickar de sina anteckningar till skolan med ett klagobrev. I en trappa finns det en galen tant som springer omkring och ringer pa folks dörrar mitt i natten eftersom hon inbillar sig att de har oljud.

2 kommentarer:

  1. Jobbiga grannar ni har som håller koll på allt...

    SvaraRadera
  2. mysigt med jobbiga grannar ;)
    Kiva att höra att du har de skoj!
    Kramis, Emma

    SvaraRadera