onsdag, mars 29, 2006

Forsta dagarna

Sa nu har kursen borjat. Forsta dagen tog vi ett niva-test for att se i vilken grupp vi skulle borja i. Vara dagar borjar alltid med tva timmar grammatik pa formiddagen och fortasatter efter kaffe-pausen med tva timmar konversation pa eftermiddagen. I min grupp ar vi 7 personer, alla med ganska olika spanska-kunskaper sa konversationerna gar inte riktigt flytande. Idag har vi diskuterat mycket historia (vilket vi som last spanska pa hanken torde kunna...) .

Eftersom skolan slutar redan kl.14 finns det bra med tid att ligga pa playan efter skolan, har har varit mycket fint vader ca.25c och bara sol (och jag har inte brannt mig annu,vilket ar ovanligt...). Flickorna som jag bor med har varit har i Malaga redan en stund sa de kanner nastan alla manniskor pa skolan och kanner ocksa stan ganska bra. Vi har hunnit se ettpar barer redan men shopping har jag inte hunnit med annu ;)
Imorgon blir det dags for den forsta sightseeingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar