måndag, juni 09, 2014

Baby på vift

Det är ju inte bara magont och skrik här, vår baby har visat sig vara en exemplarisk fest- och restaurangbaby. Han sover sig glatt igenom bruncher, födelsedagar och avskedspartyn. Vi har också besökt de flesta terrasser på Drumsö och lillen har stortrivats i vagnen.



Det är skönt att märka att man lätt kan ha med sig en baby nästan vart som helst. Jag har dock inte vågat mig ensam in till stan med honom ännu, det känns fortfarande lite skrämmande att amma på vift. Jag är nog medveten om att det finns många möjligheter att amma och byta blöjor på stan också, jag har väl gjort det till en lite för stor grej tror jag. Det skall jag försöka åtgärda den här veckan. 

2 kommentarer:

  1. Forum har nytt o fräscht skötrum med en liten gardinprydd hörna där man amma avskiljt. I kampen finns oxå bra skötrum,ofta bara lite noisy. Stockmanns skötrum är lite udda,några stolar på rad o leksaker på golvet,mysfaktorn e ganska låg för att vara stockmann. Jag brukade oftast ändå amma var som helst o när som helst,blir nån besvärad av det så är det deras problem. Är liksom int så pryd av mej :) det är så lätt då maten alltid äe där o i rätt temperatur! Modigt bara in till stan,man lär sej hitta diverse hissar på de mest konstiga ställen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir ju jobbigare ju längre jag väntar, det ska ju inte vara ett problem :) Nu när det är så varmt kan man ju dessutom amma lite var som helst.
      Och det är nog rätt inställning att det inte är ditt problem om nån blir besvärad av ammande! :)

      Radera