torsdag, januari 12, 2012

Årskrönika del 2

Vi kör från midsommarn framåt nu. Varning för långt inlägg och många bilder!
Del 1 hittar ni här.

Juli
Juli började med en fin möhippa


Egentligen var jag ganska sorgsen för vi hade tagit farväl av min farmor. Vi spenderade en helg med hela familjen på stugan.

Brorssöner gör en alltid på bättre humör

Vi njöt av sommaren i Helsingfors, det var terrasskvällar, balkongsmiddagar och fotbollsmatcher.

 Det ordnades piratfest

Vi åkte till Mariehamn för bröllop

Körde sedan upp till Österbotten igen, gick på bostadsmässa och ett till bröllop. Herregud så vi har hunnit med mycket i Juli!
Lite chill på villan

Augusti

I augusti tog semestern plötsligt slut och jobbet kallade igen.Jag fick seriös kamerafeber, vi inledde kräftsäsongen och gick på bröllop nummer fyra.


Cilla fyldde år och vi ordnade överraskningsfest

 Lillen hade kommit till världen och fick vara med på kräftkalas

Nästa dag fyllde jag år och vi åkte vidare till följande kräftskiva.


Vi firade Veneziaden, eller villa-avslutningen, uppe i Öja. Det var sista helgen i augusti och hujsigt varmt.





September

I september blev det mörkt, det var fyrverkeri FM, vi gick på middag hos Fellmans, försökte njuta det sista av sommarens värme. September var tydligen lite angstfullt när jag läser tillbaka på gamla inlägg. Kanske var det den ekonomiska krisen som satt sina spår i mitt sinne?

Oktober

I oktober ordnades det möhippa för nästa brud.

Och så blev det bröllopsfest
Jag åkte till Geneve
 Det kom ett helt gäng med glada typer dit



November

I November kändes det som om jag fick bakslag efter bakslag, ingenting ville riktigt gå som det skulle. Jag åt tydligen glass till middag i något skede, det måste ha varit allvarligt...
Mot slutet blev det ändå bättre. Det var också dags för bröllop nummer sex.


December

Så blev det december, och vad gjorde jag? Gissa? Jo, gick på bröllop förståss!

Och så gick jag på ännu ett bröllop! Och såg ut ungefär så här:


Efter all den här bröllopsglädjen hade Samuli också samlat mod till sig och frågade ifall jag har lust att gifta mig. Och visst hade jag det!
Sen blev det jul, jag åkte hem till mamma och pappa.


Under mellandagarna sade jag upp mig. Ett tu tre hade så många saker ordnat sig, under årets sista veckor.

Det var väl det året, 2011. Orkade ni läsa så här långt?
Åtta bröllop och en begravning, många stunder av glädje och stunder av stor sorg. Stunder av frustration och uppgivenhet, men viktigast är att stunderna av lycka övervinner de tråkiga. Vi har haft så otroligt roligt det här året, tillsammans med vänner från olika gäng. Fått resa tillsammans, festa tillsammans, fira äktenskap och babylycka. Må 2012 bli ännu bättre!

3 kommentarer:

  1. Vilket rörande år. Jag blev helt tagen av att bara läsa. Och vilka framtidplaner! Hurra!

    SvaraRadera
  2. Det var ett fint år, och nästa skall bli ännu finare, hurra! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket år 2011 var och vad mycket du hunnit med! Jätte fint skrivet! Lycka till med alla spännande grejer! Kram

    SvaraRadera