söndag, januari 22, 2012

Kryssningen

Hälsningar från Östersjön! Det var lite guppigt på havet och igår gungade hela Stockholm, det är konstigt hur den staden ofta har en tendens att gunga. Trors gungandet lyckades vi under de fem timmar som vi hade där hitta relativt fin reashopping och äta en god lunch.


Skumppan på båten var sjukt billig, vi gjorde vårt bästa för att tömma deras lager.


Mumin var också där, men jag vågade inte gå fram för att be om en kram. Lilla My såg dessutom lite sur ut.
Jag är inte så där jätteförtjust i spelautomater, inte heller andra spel där man förlorar sina pengar.

Det var ganska precis sju år sedan jag varit på kryssning senast, på samma båt dessutom vill jag minnas. Det här var dock en mycket trevligare (eller lugnare) upplevelse, kanske för att vi gick och lägga oss i tid, inte drack så mycket varm tax-free sprit i hytten och inte bjöd in trubaduren på jatkon i. Men det viktigaste av allt för att hålla hela sällskapet på gott humör - undvik för allt i världen buffén!

2 kommentarer:

  1. Fotot där ditt örhänge glimmar på samma sätt som bakgrunden är tufft! :) Ps. Jag har varken på din eller på Ninas blogg lyckats kommentera med min wordpress id, om du har nån aning om vad jag gör fel så berätta gärna :)

    SvaraRadera
  2. Det är samuli som är fotografen bakom bilden :)

    Jag har ingen aning om wordpress kommentarer, vad konstigt om du inte kan kommentera med ditt id!

    SvaraRadera