torsdag, september 22, 2011

Ensamvargen

Ju mindre jag träffar folk destu mer stänger jag in mig. Tröskeln blir högre för att ringa en vän och det blir bekvämare att sitta hemma ensam än att gå ut och träffa någon.
Just nu känns det som om jag är inne i en period där jag har varit lite för mycket med mig själv. Jag går på mina danstimmar ensam, jag är rätt ensam på jobbet, jag kommer hem till ett tomt hem och sitter ensam hemma på kvällarna. Jag vet att sannolikheten är stor att jag skulle få sällskap om jag bara lyte telefonluren och ringde någon, "hej kommer du på kaffe?".  Men låter man det gå för långt känns också ett litet telefonsamtal oöverkomligt. Varför är det så?

Bara en liten tanke så här torsdagen till ära. Imorgon skall jag aktivera mig och träffa kusinen, det har igen gått allt för länge sen sist. Nästa vecka skall jag ta itu med telefonskräcken och ringa en vän, eller två.

12 kommentarer:

  1. Men kom o hälsa på oss nåt tag nästa vecka!!? Vi har också gärna sällskap! Ibland är det ganska hälsosamt att vara ensam, men inte då det börjar kännas att man varit ensam för mycket. Kram

    SvaraRadera
  2. Det skall jag göra! Kokar du kaffe? :) Kram!

    SvaraRadera
  3. You´ve got my number ;) puss!

    SvaraRadera
  4. Absolutely! Vi har bara gott kaffe i det här huset ; ) Hör av dig när du vill komma!

    SvaraRadera
  5. Jag kan bjuda på burkananas också om du vill ; ) Ha ett bra v-slut!

    SvaraRadera
  6. Haha, strålande! :) Kaffe och burkananas it is!

    SvaraRadera
  7. Dra hit din kropp och kom å busa/brottas med två små saker som älskar din bild överst på din blogg (och dig också förstås ,). Som Alex säger när han ser den - "lillllla Miiiiiia"! Man får komma nääär som helst å plinga på, å kaffe har vi alltid (nästan) ;) Kom ikväll!! :)

    SvaraRadera
  8. Tove: Vitsit vad jag har saknat de små pojkarna! Jag kör ju nästan alltid där via när jag kommer hem från jobbet så kunde titta in nån gång istället för att köra fförbi. Kanske vi kan komma på söndagen?

    SvaraRadera
  9. Oj det sku va kiva!! Min pappa tala om att komma på besök på sö, men han kände sig lite sjuk idag, så han sku återkomma. Så skall du och Lövö återkomma på sö-morgon?! Vilken tid får man vanligtvis ringa ti er?

    SvaraRadera
  10. Jag kan ringa när vi vaknar :) När sover ni dagssömn? Vilken tid sku man kunna gå t.ex. till parken? (om det inte regnar)

    SvaraRadera
  11. Här sovs dagssömn ca 12-14.30... Så kl.9-11 e vi "lediga" och sen allt från 14.30 - 19. Så hör av er!

    SvaraRadera
  12. Jag är lite likadan. Men å andra sidan så tycker jag nog att det är mest skönt att vara ensam... men är man det för mycket så blir man nog lite durrig. Jag glömmer liksom hur man sen skall prata :)

    SvaraRadera