söndag, februari 21, 2010

Kultur och maskerad

Igår hade vi en riktigt kulturell dag och gick till Kiasma. Efter HBL's artikel blev jag nyfiken på att se Adel Abidins utställning. Den var dock lite för extrem och svårtolkad för oss tror jag. Mest konstiga videoinstallationer som skulle tolkas av betraktaren. I samma veva gick vi också och tittade på några tavlor som Olav Christopher Jenssen hade målat. Fina färger men mest klott, tyckte jag.

 
 Adel Abidin hade vänt på Coca Cola logon så att det betydde något på arabiska. 

På kvällen blev det party hos M&M. Maskerad! Jag hatar att klä ut mig...

 

Värdparet hade iallafall en fin outfit! Jag var en fé. Tyvärr fanns det inga lyckade bilder på mig. Kvällen fortsatte på Aussie Bar där vi fick många förvånade blickar. Nån försökte stjäla min stav som jag fått låna av Linn, men efter en hård kamp lyckades jag rädda den.
 

3 kommentarer:

  1. De där kostymerna är egentligen menade för folk i skumsläckarstorlek, men det fungerar ju bra så där också! :)

    SvaraRadera
  2. Äsch! jag borde ha krävt bildbevis i utbyte för lånet ;)

    SvaraRadera