måndag, oktober 19, 2009

Dag 3

I går kväll gick vi ut och äta till en amerikansk inspirerad restaurang med stora hamburgare på menyn. Att beställa biffen well-done här är ett stort misstag.




Idag får jag underhålla mig själv eftersom Annina gick till jobbet. Jag började dagen med att bada badkar, det har jag längtat efter sedan jag såg badkaret här. Det har dock gått ett antal år sedan jag badat badkar senast och jag hade lite problem med att hitta en bekväm ställning. Man vill ju ändå ha huvudet ovanför vattnet så jag försökte stöda huvudet mot ena kanten, men så var mina ben för korta så jag kunde inte hålla emot med fötterna på andra kanten. Det ledde till att jag rutchade ner hela tiden. Fruktansvärt jobbigt! Hur skall man egentligen ligga där? Är jag bara för kort?

Nu tänkte jag fortsätta dagen med att gå och se på Topographie des Terrors och eventuellt en stasi utställning.

2 kommentarer:

  1. Hahaa ja har också upplevt detdär med badkaret :) Jag tror vi bara är för korta... Ha en super fortsättning på resan o hälsa Johanna!

    SvaraRadera
  2. Jo, det måste nog vara så.. men det måst ju finnas något trick för korta människor att bada också? :)

    SvaraRadera