onsdag, mars 11, 2015

En onsdag i mitt liv

Idag har varit en riktigt bra dag. Amos verkar vara frisk från febern och sov hela natten igenom vilket gjorde att jag vaknade pigg som Törnrosa efter hundra år av sömn. Vi firade tillfrisknandet med att gunga lite på gården. 


Senare tog vi en kaffe på stan och shoppade lite frukostingredienser. Det gick ju bra med mitt matplanerande i början av veckan men hade missat köpa bröd och pålägg och sånt. 


En av dom bästa sakerna med vår tillfälliga residens är bastuturen! Varje söndag och onsdag är det bastutur, skilt för kvinnor och män. Och jag som inte ens är en (vinter)bastumänniska ser nu framemot att få gå och bada. Kanske också för att jag får lite egentid, hittills har jag fått ha hela bastun för mig själv varje gång. Medan Samuli och Amos var på rokkimuskari passade jag på att träna och gick sedan i bastun.

Det här att träna har plötsligt blivit så mycket svårare, jag kan ju inte gå och träna när jag vill. Tidigare kunde jag springa på en danstimme när jag hade lust, men nu måste jag alltid kolla med Samuli först. Det är ju inget problem i sig, men det krävs lite mer planering och mindre spontan träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar