lördag, mars 07, 2015

Att besöka hemmet

Vi var en sväng på Drumsö idag i vår riktiga hem för att plocka upp lite grejer. Snart har vi nog släpat hit så mycket av vår egendom att vi måste hyra en lastbil för att flytta tillbaka. Två billaster räcker åtminstone ingenstans mer. Men då det nu fortfarande är oklart när vi kan flytta tillbaka så kan vi lika gärna ta hit det vi behöver.

Vyer från Drumsö

En vinterdag i december
Hur skönt det än är att bo mitt i stan så kändes det ändå som att komma hem när vi körde över bron till vår lilla ö. Jag märkte att jag saknat våra kvarter. Saknat mina gamla promenadrutter längs med havet, saknat vår närbutik ja till och med grannarna hälsade jag glatt på. Ibland behöver man bara komma bort en stund för att märka att man har det bra där man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar