fredag, augusti 08, 2014

Tre månader

Idag fyller vår prins 3 månader! De strategiska måtten mättes igår på rådgivningen till 58 cm och 5,6 kg. Han följer fint sin egen kurva. Han fick en massa sprutor med olika vaccin och var riktigt sur igår kväll, men vem sku inte vara det efter en sån behandling. Att det dessutom var hett så in i norden gjorde inte saken bättre. Får man nu säga att åtminstone nätterna kunde bli lite svalare...?


Han börjar bli en riktigt glad prick, magbesvären har lättat och överlag är det lättare att umgås med honom nuförtiden. Som Samuli konstaterade behöver man inte längre vara rädd för att han skall vakna när man är på språng, han kan nu vara helt nöjd istället för att skrika sig igenom sin vakna tid. Så skönt! Det underlättar en hel del, som t.ex. att gå på lunch med honom. Här är vi på Toscanini.


Nöjd mamma som fick en ledig förmiddag för att gå till frissan. Förra gången jag var där var dagen då Amos föddes, vattnet gick precis när jag kommit hem.


Jag helammar fortfarande men vi har nu försiktigt försökt vänja lillen vid flaskan så att jag skulle kunna komma loss en förmiddag eller kväll. Känns mycket bra kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar